Spune-mi ce faci cu o carte ca să-ți spun cu cine semeni

3 minute pentru minte #38

Spune-mi ce faci cu o carte ca să-ți spun cu cine semeni

3 minute pentru minte #38

Deunăzi răsfoiam una dintre cărțile pe care le-am dăruit mezinului familiei, în vârstă de 9 ani, la una dintre zilele de nume (are două nume de sărbătorit).

​​Era o carte numită „Arta Japoneză de a Trăi”.

​​E fascinat de Japonia, încă nu am ajuns acolo, așa că până vom ajunge se documentează intens.

Dau câteva pagini și ajung la niște rânduri subliniate cu roșu.

​​Era o pagină despre ikigai.

​​Ce subliniase copilul meu?

​​Îți spun în mail-ul următor mai multe despre asta, dar azi vreau să îți spun ce m-a surprins la o primă vedere.

Copilul meu de 9 ani a subliniat cu roșu într-o carte care nu e nici beletristică, vreun Harry Potter, nici roman grafic.

​​A subliniat o definiție despre ceva ce îi poate face viața mai bună, ceva ce îl poate ajuta să se înțeleagă mai bine.

Și în acel moment mi s-au reconfirmat următoarele:

​​Copiii învață ce văd la noi, nu ce le spunem noi, nu din predicile pe care le ținem, ci ce sfaturi urmăm și noi din cele pe care le dăm.

EU subliniez cu roșu lucrurile interesante din cărți (din cărțile mele, firește, nu din cele împrumutate), EU caut mereu informații despre cum să fac viața mai bună, a mea, a copiilor, a celor din jur.

​​EU cred că lucrurile astea contează pentru cum îmi duc viața.

​​Iar copilul meu de 9 ani a văzut asta, a răsfoit, și a decis că și pentru el astea sunt importante.

Ce vede copilul tău din ce faci tu?

​​Urmezi sfaturile pe care i le dai copilului tău?